Didžiulis kirtis semi-profesionaliai Counter Strike scenai: užblokuoti net 4 Europos žaidėjai
Lapkričio 29 d. elektroninio sporto integralumo komisija (ESIC) paskelbė nuosprendį dėl keturių Europos Counter Strike komandas atstovavusių žaidėjų užblokavimo iš visų ESIC partnerių renginių. Toks sprendimas pasiektas surinkus pakankamai faktinės informacijos apie jų nelegalų rungtynių susitarinėjimą (ang. match-fixing).
Pasiektas dar vienas svarbus žingsnis siekiant skaidresnio ir sąžiningesnio elektroninio sporto pasaulyje. Nors ESIC ir ne kartą yra priėmusi teisingų sprendimų siekiant suvaldyti nelegalią ar nesportinę veiklą elektroniniame sporte, tai dažnai nepavyksta dėl teisinės elektroninio sporto formos nebuvimo.
Panašią situaciją esame turėję ir Baltijos šalyse. Apie ją skaitykite čia.
Tačiau šis įvykis – išskirtinis. ESIC, bendradarbiaujant su savo partneriais: BLAST, ESL, EDEN, Relog, Dreamhack ir kitais, priėmė bendrą sprendimą blokuoti net keturis semi-profesionalius Counter Strike žaidėjus iš svarbiausių metų renginių.
Tinkamas žingsnis siekiant sąžiningo esporto
Keturi gerai Europos scenoje atpažįstami žaidėjai: Dmytro „SENSEi” Shvorak, Maksym „THRONE” Semenov, Artur „DarkS1DE” Kravchenko ir Danylo „nat1ve” Bakin, buvo užblokuoti iš svarbiausių Counter Strike turnyrų iki 2024 ir 2025 metų imtinai.
„SENSEi“ susilaukė bausmės už nelegalų rungtynių susitarinėjimą dar atstovaujant „Project X“ komandą. Tuo metu ukrainietis gyvų turnyrų metu siekė susitarti su varžovų komandomis dėl lažybų punktuose prieinamų statymų, siekiant išlošti didelius kiekius pinigų.
Po ESIC sprendimo, Dmytro atstovaujama komanda „7AM“ nutraukė sutartį su žaidėjų ir pilnai pašalino jį iš savo komandos.
„THRONE“, „DarkS1DE“ ir „nat1ve“ trijulė bausmės susilaukė už Bulgarijos gyvo turnyro metų vykdytą korupciją. Dėl šios priežasties, buvę Ukrainos organizacijos „Majesty“ žaidėjai sulaukė ilgiausios bausmės – užblokavimo iš visų svarbiausių metų turnyrų iki 2025 metų imtinai.
Kaip teigia ESIC atstovai, ne vieną mėnesį trukęs tyrimas buvo atliktas remiantis: lažybų modelio analize, varžybų peržiūromis, liudytojų ir dalyvių parodymais. Šiame tyrime dalyvavo daugiau nei tik ESIC specialistai, tačiau tikslūs asmenys, atlikę šį tyrimą nėra skelbiami.
Kaip šis tyrimas pakeis elektroninio sporto sferą ir ESIC įvaizdį – sužinosime ateityje. Atrodo, kad tai gali būti vienas sėkmingiausių ESIC tyrimų per paskutiniuosius metus. Pilną pranešimą gali pasiekti čia.